Deklaracja dostępności

"Pro-Medica" w Ełku Sp. z o.o.

Zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, "Pro-Medica" w Ełku Sp. z o.o. zobowiązana jest do zapewniania dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Dostępność architektoniczna

  1. Budynek Szpitala, ul. Baranki 24, 19-300 Ełk:
  • posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych,
  • podnośnik pionowy zlokalizowany przy wejściu głównym, dzięki któremu osoby ze szczególnymi potrzebami mają dostęp do wejścia jak pozostali pacjenci/interesanci. Podnośnik pionowy jest oznakowany, a jego lokalizację wskazują dwa znaki pionowe,
  • w budynku znajdują się dźwigi osobowe pozwalające dotrzeć na pozostałe piętra budynku Szpitala (od piętra -1 do piętra 4). Brak jest dostępu windą do 5 piętra budynku Szpitala, na którym znajdują się komórki administracyjne Spółki (Dział Finansowo-Księgowy, Dział Zaopatrzenia i Zamówień Publicznych, Dział Rejestru i Rozliczeń Usług Medycznych),
  • Dyrekcja oraz Sekretariat Zarządu został przeniesiony z 5 piętra na parter przy wejściu głównym, aby umożliwić jak najlepszy dostęp dla osób ze szczególnymi potrzebami. W pomieszczeniach tych znajduje się również Pełnomocnik ds. praw pacjenta,
  • na parterze budynku przy wejściu głównym znajdują się specjalnie zaprojektowane lady rejestracyjne dostosowane do osób ze szczególnymi potrzebami (rejestracja Poradni Specjalistycznych, Punkt informacyjny oraz Sekretariat),
  • w pobliżu budynków znajdują się wyznaczone, oznakowane miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
  • przestrzenie ciągów komunikacyjnych umożliwiają swobodne przemieszczanie się osób o szczególnych potrzebach,
  • podjazdy dla niepełnosprawnych wyposażone są w poręcze, aby zapewnić bezpieczeństwo i ułatwić poruszanie się osób ze szczególnymi potrzebami, 
  • do budynku Szpitala można dojechać samodzielnie lub komunikacją publiczną.

 

  1. Budynek Przychodni Specjalistycznej, ul. Konopnickiej 1, 19-300 Ełk:
  • posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych oraz windę w środku budynku,
  • w pobliżu budynku znajduje się wyznaczone, oznakowane miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
  • przestrzenie ciągów komunikacyjnych umożliwiają swobodne przemieszczanie się osób o szczególnych potrzebach,
  • podjazd dla niepełnosprawnych wyposażony jest w poręcze, aby zapewnić bezpieczeństwo i ułatwić poruszanie się osób ze szczególnymi potrzebami,
  • do budynku można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej.

 

Dostępność cyfrowa

Status pod względem zgodności z ustawą

Strony internetoweczęściowo zgodne z ustawą z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • http://www.promedica.elk.com.pl – Treści niedostępne: brak opisów alternatywnych i tytułów dla niektórych zdjęć i grafik, brak nazw dla niektórych linków do obrazów, brak kontrolek, łączy i przycisków wysyłania w niektórych formularzach HTML. Wyłączenia: niektóre elementy strony opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy. Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami: wersja kontrastowa, możliwość zmiany rozmiaru tekstu, widoczny fokus.
  • https://promedica.bip.elk.pl – Treści niedostępne: obsługa niektórych pól wyłącznie przy użyciu urządzenia wskazującego.
  • https://lab.promedica.elk.pl – Treści niedostępne: brak opisów alternatywnych i tytułów dla niektórych zdjęć i grafik, brak nazw dla niektórych linków do obrazów, brak kontrolek, łączy i przycisków wysyłania w niektórych formularzach HTML. Wyłączenia: niektóre elementy strony opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy
  • https://terapia.promedica.elk.pl – Treści niedostępne: brak opisów alternatywnych i tytułów dla niektórych zdjęć i grafik, brak nazw dla niektórych linków do obrazów, brak wersji kontrastowej, i możliwości zmiany rozmiaru tekstu

Treści niedostępne: brak opisów alternatywnych, brak nazw dla niektórych linków, brak kontrolek i przycisków w formularzach HTML.

Wyłączenia: niektóre elementy strony opublikowane przed wejściem w życie ustawy.

Ułatwienia: wersja kontrastowa, możliwość zmiany rozmiaru tekstu, widoczny fokus.   

 

Ogólne zasady używania skrótów klawiszowych:

  • przycisk TAB zaznacza kolejny element
  • jednoczesne użycie klawiszy TAB+SHIFT zaznacza poprzedni element
  • przycisk ENTER przenosi nas do linkowanej treści
  • w niektórych przypadkach możesz użyć strzałek, by zaznaczyć poprzedni/ następny element

 

Inne informacje i oświadczenia

Redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności. Mogą zdarzyć się jednak sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne.

Facebook

Informacje publikowane na mediach społecznościowych "Pro-Medica" w Ełku Sp. z o. o. takich jak:

https://www.facebook.com/ProMedicaElk

są dostępne cyfrowo i nie wymagają publikacji na stronie internetowej.

 

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Budynek Szpitala, ul. Baranki 24, 19-300 Ełk:

  • w hallu głównym, po wejściu do budynku Szpitala znajduje się plan tyflograficzny, dedykowany dla osób niewidomych i słabowidzących. Plan ten jest wizualną mapą rozkładu pomieszczeń na parterze, a treść planu została przedstawiona poprzez formy przestrzenne i opisy brajlowskie,
  • w całym budynku Szpitala rozmieszczone zostały: na wszystkich piętrach, tablice informacyjne podwieszane (kierunkowskazy) wskazujące lokalizację konkretnych oddziałów/komórek, na wszystkich piętrach, tabliczki naścienne przy windach z informacją co znajduje się na danym piętrze (z brajlem), na wejściu głównym, dwie duże tablice informacyjne z informacją o wszystkich pomieszczeniach znajdujących się w Szpitalu wraz z przyporządkowaną do nich numeracją pomieszczeń.
  • na terenie szpitala znajdują się pętle indukcyjne (stałe i przenośne) jako zestaw wspomagania słuchu, które zostały ulokowane w punktach bezpośredniej obsługi pacjentów: Izba Przyjęć, Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej, rejestracja Poradni Specjalistycznych, Sekretariat, Zakład Diagnostyki Obrazowej, Punkt Informacyjny oraz w Ośrodku Rehabilitacji Dziennej i Oddziale Rehabilitacji.
  • na terenie szpitala znajdują się również interkomy umożliwiające komunikację między personelem szpitala a pacjentami. Interkomy znajdują się w Rejestracji Poradni Specjalistycznych, Izbie Przyjęć, Zakładzie Diagnostyki Laboratoryjnej, Rejestracji Pracowni Endoskopii oraz w Kasie Szpitala.
  • na terenie szpitala znajdują się mówiki ułatwiające kontakt z pacjentem mającym problem z komunikacją. Mówiki zainstalowane są w Rejestracji Poradni Specjalistycznych, Izbie Przyjęć, Zakładzie Diagnostyki Laboratoryjnej oraz Sekretariacie.

Budynek Przychodni Specjalistycznej, ul. Konopnickiej 1, 19-300 Ełk:

  • rozkład pomieszczeń wg. pięter znajduje się na tablicy informacyjnej,
  • w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • nie ma informacji głosowych i pętli indukcyjnych.

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej,
  • wnioskować o zapewnienie dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej,
  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej:

  • Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".
  • Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
  • Wniosek o zapewnienie dostępności zawiera:
  1. dane kontaktowe wnioskodawcy;
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
  • Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
  • Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie, o którym mowa w ust. 4, „Pro-Medica” w Ełku Sp. z o.o. niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
  • W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, „Pro-Medica” w Ełku Sp. z o.o. niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, co nie zwalnia podmiotu publicznego z obowiązku zapewnienia dostępu alternatywnego.
  • W postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Osoba odpowiedzialna: Marta Klimowicz – Koordynator ds. dostępności
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: +48 87 621 96 23

 

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie terminów lub odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego:

  • Organ nadzorujący: "Pro-Medica" w Ełku Sp. z o.o.
  • Adres: 19-300 Ełk, ul. Baranki 24
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 87 620 95 71

Skargę można też złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej wnioskodawca ma prawo złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON, zgodnie z zapisami art. 32 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Ostatnia aktualizacja:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Pobierz Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego Pro-Medica